Στη βάση των σύγχρονων θεωρητικών και παιδαγωγικών προσεγγίσεων βρίσκεται η αποδοτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση, το οποίο και αποτελεί μία από τις βασικές στοχεύσεις του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας. Αναγνωρίζοντας τον κεντρικό ρόλο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει την τυποποίηση των ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, υιοθετώντας ένα πλαίσιο αναφοράς.

Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο για τις Ψηφιακές Δεξιότητες των Εκπαιδευτικών περιγράφει τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς να είναι ψηφιακά επαρκείς εστιάζοντας κυρίως στην παιδαγωγική διάσταση των Νέων Τεχνολογιών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εκτείνεται σε 6 τομείς δεξιοτήτων (22 επιμέρους δεξιότητες) και καλύπτει 6 επίπεδα προοδευτικής εξέλιξης/ανάπτυξης.

Οι 6 τομείς δεξιοτήτων αναφέρονται:

1.   Επαγγελματική εμπλοκή των εκπαιδευτικών – Χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για επικοινωνία συνεργασία και επαγγελματική ανάπτυξη.

2.   Ψηφιακοί πόροι – Εύρεση, δημιουργία και διαμοιρασμός ψηφιακού περιεχομένου.

3.   Διδασκαλία και μάθηση – Διαχείριση και ενορχήστρωση της χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση.

4.   Αξιολόγηση – Χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και ανάλογων στρατηγικών για τη βελτίωση της αξιολόγησης των μαθητών.

5.   Ενίσχυση των εκπαιδευόμενων – Χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για την ενίσχυση της συμπερίληψης, της εξατομίκευσης και της ενεργής εμπλοκής τους.

6.   Διευκόλυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων – Παροχή ευκαιριών προς τους εκπαιδευόμενους για να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες δημιουργικά και υπεύθυνα για τη συλλογή πληροφοριών, την επικοινωνία, τη δημιουργία περιεχομένου και την επίλυση προβλημάτων.

Με βάση αυτό το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcompedu/self-assessment) που στόχο του έχει να τους βοηθήσει να αναστοχαστούν σε σχέση με τις ψηφιακές δεξιότητες που κατέχουν σε ικανοποιητικό επίπεδο αλλά και να τους παροτρύνει να βελτιώσουν όσες χρειάζονται περαιτέρω ανάπτυξη. Εστιάζει κυρίως στην παιδαγωγική χρήση των ΤΠΕ και συμπληρώνοντάς το ο κάθε εκπαιδευτικός λαμβάνει ανατροφοδότηση που του προτείνει τρόπους βελτίωσης των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Τέλος,  είναι ανώνυμο και εύκολο στη χρήση του.

Κατηγορίες: Erasmus+Ανακοινώσεις