Η εφημερίδα της τάξης μας
« Οι μικροί αρθρογράφοι»
Η εφημερίδα σύμφωνα με τον Σελεστέν Φρενέ είναι ένα εργαλείο μάθησης. Με βάση αυτήν την παιδαγωγική θεωρία και στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης και της συνεργατικής μάθησης που πραγματοποιείται στην τάξη μας προσπαθήσαμε σε δύο δίωρα να συντάξουμε άρθρα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν υλικό για μια σχολική εφημερίδα.
Στάδια
Ενεργοποίηση ενδιαφερόντων παιδιών
Το βασικό ερέθισμα δόθηκε από την ενότητα της Γλώσσας «Τόσο χιόνι δεν ξανάγινε». Στο παρελθόν αλλά και τώρα είδαμε κανονικές εφημερίδες και κατανοήσαμε τη μορφή των άρθρων. Επίσης είδαμε εφημερίδες σχολικές στο διαδίκτυο.
Προτείναμε τίτλους εφημερίδας
Αποφάσισε η κάθε ομάδα το θέμα του άρθρου
Έγινε κατανομή ρόλων και καθηκόντων στην ομάδα (συντάκτης, δημοσιογράφος, εικονογράφος?)
Καταγραφή πληροφοριών
Σύνταξη άρθρων
Ανάγνωση των άρθρων
Δημοσίευση (ανέβηκε στον ιστότοπο του σχολείου)
Μεθοδολογική προσέγγιση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία (αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των παιδιών)
Διαθεματική μάθηση(σύνδεση γνώσεων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων)
Μέθοδος Project
Στόχος
Ανάπτυξη συνεργατικότητας , ανάπτυξη δεξιοτήτων αλλά και απόκτηση γνώσεων.
Οι μαθητές της Τρίτης τάξης
Δημοτικό σχολείο Ταγαράδων
Σχολικό έτος 2016-17
0 σχόλια