Η υλοποίηση του Σχεδίου Erasmus+ KA1 «Ας κάνουμε το σχολείο μας πιο διεθνές και πιο ψηφιακό», παρόλο που δεν ολοκληρώθηκε, είχε θετικό αντίκτυπο για τη σχολική κοινότητα.

Αρχικά, διαμορφώθηκε μια στρατηγική αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα από την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών σε όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής. Ο σχεδιασμός αξιοποίησε τα αποτελέσματα της κινητικότητας στην Τενερίφη και βασίστηκε στα συμπεράσματα του Συλλόγου και στην ανάλυση αναγκών που διαπιστώθηκαν μέσω του SELFIE (περίοδος 2).

Σημαντικά στοιχεία του σχεδίου που αναπτύχθηκε είναι: α) η επιμόρφωση πάνω στα ψηφιακά εργαλεία και στον τρόπο αξιοποίησης τους, β) η κατάρτιση στη μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι, γ) η δημιουργία ομάδας υποστήριξης ψηφιακής καινοτομίας, δ) η αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής, ε) η ενσωμάτωση της χρήσης της τεχνολογίας στην Ευέλικτη Ζώνη και το Ολοήμερο, και ζ) η εύρεση Ψηφιακών Πρεσβευτών ανάμεσα στους μαθητές.

Ως αποτέλεσμα της στρατηγικής που αναπτύχθηκε, υπήρξε μεγάλη αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε επιμορφωτικά προγράμματα σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Εκτός από τον αριθμό των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν με τη δημιουργία ψηφιακού υλικού, η ενεργοποίηση των εκπαιδευτικών αποτυπώνεται και σε ερωτηματολόγιο αποτίμησης, όπου 9 στους 10 δήλωσαν ότι βελτίωσαν τις δεξιότητες χρήσης ΤΠΕ και πειραματίστηκαν με ψηφιακά εργαλεία και μεθόδους διδασκαλίας, ενώ το 64% απέκτησε κίνητρα για επαγγελματική εξέλιξη. Αναφορικά με τον αντίκτυπο στη σχολική μονάδα, το 79% δήλωσε ότι ενισχύσαμε ως σχολείο την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης με χρήση ψηφιακών μέσων, ενώ το 71% και το 68% θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είναι περισσότερο πρόθυμοι και έτοιμοι, αντίστοιχα, να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 20% των εκπαιδευτικών δήλωσε εξοικειωμένο με τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία σε ερωτηματολόγιο στην αρχή της περιόδου υλοποίησης. Επίσης, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων SELFIE της 2ης και 3ης περιόδου, παρατηρούμε ότι σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στους τομείς της Διοίκησης, της Διδασκαλίας και Μάθησης, των Πρακτικών Αξιολόγησης και της Επαγγελματικής Εξέλιξης. Ως συνέπεια αυτής της κινητοποίησης σε επίπεδο διοίκησης και ομάδας διδασκόντων, το σχολείο μας επέδειξε επαρκή ετοιμότητα για εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με τη δημιουργία 36 ψηφιακών τάξεων στις πλατφόρμες Edmodo, e-class και e-me, στις οποίες εγγράφηκαν 189 από τα 195 παιδιά του σχολείου. Εκτός από ασύγχρονη εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί μας παρείχαν και σύγχρονη εκπαίδευση μέσω της εφαρμογής CISCO WEBEX.

Ακόμα, οι δραστηριότητες ενημέρωσης και διάχυσης είχαν ως συνέπεια την περαιτέρω βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Η ανάγκη για οπτικοποίηση των εμπειριών και οι δημοσιεύσεις των σχετικών δραστηριοτήτων σε ψηφιακά μέσα ενημέρωσης ευνόησαν ιδιαίτερα την εξοικείωση με εργαλεία δημιουργίας visual περιεχομένου. Πέραν αυτών, το σχολείο μας συμμετείχε σε ευρωπαϊκές δράσεις, όπως η Erasmus Days 2019 και η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, και υλοποίησε δραστηριότητες που ενισχύουν την καλλιέργεια ταυτότητας Ευρωπαίου Πολίτη στους μαθητές.

Αναφορικά με τη δικτύωση, οι συμμετέχουσες εντάχθηκαν σε ομάδες με τους εκπαιδευτές τους και Ευρωπαίους συναδέλφους που παρακολούθησαν το πρόγραμμα. Επιπλέον, εκτός από το eTwinning -το οποίο αριθμεί πλέον 8 μέλη από το σχολείο μας, ενώ πέρσι μόλις 1- εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είναι ενεργά μέλη και του School Education Gateway. Επίσης, εκπαιδευτικός μας εντάχθηκε στο Δίκτυο Teachers4Europe και επιλέχθηκε για την υλοποίηση Σχεδίου Δράσης του Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ3 “Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture”.


Παράλληλα, η δυναμική δικτύωσης που δημιουργήθηκε επεκτάθηκε στους μαθητές μέσα από συνεργασίες με συνομήλικους στα πλαίσια προγραμμάτων που πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί με τις τάξεις τους. Με αυτόν τον τρόπο, το Σχέδιο παρείχε κίνητρα και συνέβαλε στη βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους σε μια ξένη γλώσσα. Η διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μαθητών ενισχύθηκε επιπλέον με την υλοποίηση ερευνητικών εργασιών αναφορικά με τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά των χωρών υποδοχής.

Η δυναμική δικτύωσης αποτυπώθηκε και στο ερωτηματολόγιο αποτίμησης, καθώς το 84% των εκπαιδευτικών απάντησε ότι ενίσχυσε την ικανότητα συμμετοχής σε δίκτυα. Αναφορικά με το σχολείο, το 79% απάντησε ότι ενισχύσαμε τη συμμετοχή των μαθητών σε δίκτυα, και το 63% ότι δημιουργήσαμε ως σχολείο ευκαιρίες για συνεργασία με σχολεία στην Ευρώπη μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Ύστερα από τον απολογισμό του Σχεδίου που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά την απόφαση διακοπής του, τα αποτελέσματα και ο αντίκτυπος του Σχεδίου μεταφέρθηκαν στην ευρύτερη κοινωνία μέσα από τα Δελτία Τύπου που έστειλε το σχολείο μας προς δημοσίευση σε τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης του ΙΚΥ και σε ενημερωτικούς ιστότοπους του Δήμου Θέρμης.

https://www.thermisnews.gr/2020/06/t-erasmus.html

http://www.thermi.gov.gr/info/?p=58594

Θέρμης Δρώμενα
Κατηγορίες: Erasmus+